lördag 8 januari 2011

Lördag kväll

Hoppsan Kerstin, vad länge sen jag uppdaterade min blogg. Men som vanligt, tiden har inte funnits. Jag har jobbat tokmycket i december och det känns lite som att det fortsätter i samma anda i januari. Jag har gästspelat ett par gånger på Gammelgården, och det är lika kul varje gång även om det är 20 gånger körigare än i somras. Ibland önskar jag mig faktiskt tillbaka till oktober när turisterna ännu inte hittat hit, och lugnet låg som en dimma över Sälen. Men även vintern har ju sin charm så jag får väl passa på att njuta av den nu.

Idag har vi svängt lite grann i backen, och rackarns vad roligt det är att åka skidor! Efter att i fyra säsonger i rad stått på skidor nästan varje dag har jag tappat lite av det där som kallas skidglädje (det var därför jag valde att jobba inne denna säsongen) men det verkar som att jag börjar hitta den igen och det är jag väldigt glad för! Förhoppningsvis är detta det brejk jag behöver för att längta tillbaka till skidlärarjobbet igen.

Det var nog allt för denna gång, och förhoppningsvis dröjer det inte lika länge innan det kommer en uppdatering igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar