tisdag 5 april 2011

Disciplin

Det där med disciplin när det kommer till träning är något jag saknar just nu. Jag har tänkt säkert hundra gånger "nu ska jag verkligen komma igång" men det händer aldrig något. Det kommer strödagar då jag tränar, och när jag väl gör det tycker jag det är roligt/skönt. Men så kommer det där svåra med att komma iväg. Att det inte finns några instruktörsledda pass på SATS och att det är 20 min bilresa bara för att komma dit gör det inte direkt lättare att komma iväg. Det finns alltid något annat att hitta på helt plötsligt. Idag tex, blev det tacobuffe istället för träning... Och varje gång jag står över ett träningstillfälle får jag dåligt samvete. Blir som en ond cirkel till slut!
Tar och gräver ner mig i sängen med mitt dåliga samvete och funderar över hur jag ska lösa saken, tror jag.

Jag hoppas i alla fall på att det blir lättare i sommar eftersom SATS ligger på vägen till jobbet, det blir liksom lite smidigare då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar