torsdag 12 maj 2011

Var det bättre förr?

Jag fick inte igång tv:n förut så istället hamnade jag framför datorn och letade reda på en massa gamla bilder, både på mig och folk i min närhet. Plötsligt slogs jag av längtan tillbaka till "den gamla goda tiden". Nu pratar vi inte om när man var liten och bekymmersfri, utan tre-fyra år tillbaka i tiden. Jag hittade bilder från studenten (jag minns än hur kul vi hade det hela dagen), O-ringen för några år sedan när jag och Emelie var med på sista etappen (festen) och vi måste ha vikt oss av skratt redan på vägen till festen. Jag såg bilder från första säsongen i Branäs och alla våra galna fester och kvällar på Brants.
Nu menar jag inte att jag inte upplever roliga saker nuförtiden, men allt känns mer inrutat och förutsägbart. Kanske håller jag på att bli gammal och tråkig?
Det låter hemskt att bli gammal så det kanske är dags att ha lite extra kul och göra lite tokiga saker och ge det gamla uttrycket "det var bättre förr", en rejäl match?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar