tisdag 10 augusti 2010

Jakten på hjortron

I söndags kväll kom mamma och pappa hit och hälsade på. Käkade mat på jobbet och sen sov de över på jobbet. Det var inga andra boende så jag och Martin tog också ett rum och på morgonen fixade jag frukost. Sov på jätteosköna kuddar så sov nog bara fem timmar den natten men det hindrade inte oss från att ge oss ut hjortronjakt igår. Jag hade fått ett tips på ett ställe där det skulle finnas så vi knatade dit och hittade bara litegrann. Hade nog vart fler där innan och plockat men vi fortsatte på fjället och dök på ett par bra ställen. Så med nästan full hink fortsatte vi hemåt och kom in precis lagom till regnet började falla. Vi åkte hem och käkade lunch innan mamma och pappa fortsatte söderut. Det var trevligt med lite besök även om det var kortvarigt.
Efter besöket gjorde jag inte många knop. Det blev en lång powernap i soffan och sen lagade jag lite god mat till Martin.

Idag däremot har jag hunnit med en morgonpromenad och gjort slingor i håret. Denna gången blev det mörka slingor och än så länge känns resultatet bra! Sitter och funderar på om vi ska åka och käka på Gustavs ikväll, är sugen på att hitta på nåt istället för att sitta hemma. Planen var att vi skulle åka och fiska ikväll men jag tror inte att jag kommer stå ut p.g.a alla mygg.

Imorgon kliver jag på ett långkör på jobbet igen. 11-22 både onsdag och torsdag och sen 7011 bröllop på fredag och säkert 525 Cykelvasan-cyklare på lördag som vill käka, wiieho, jag längtar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar