onsdag 18 augusti 2010

Tiden

Det har funnits och finns fortfarande så mycket jag skulle vilja ha hunnit med den här sommaren. Jag hade velat hinna med att vara i sommarstugan där jag inte varit på flera år, åkt och fiska på kvällarna, grilla med goda vänner medan man ser på solnedgången och plocka en massabär och svamp. Nu känns det som att sommaren börjar lida mot sitt slut och jag har inte gjort en bråkdel av allt jag vill göra. Vi har inte ens hunnit med nån gemensam semster som varar mer än ett par timmar. Av just den här anledningen skulle jag vilja ha ett fast jobb som man får några veckors semester från varje år. Just för att hinna ha semester. Samtidigt tror jag att ångesten över att komma tillbaka till jobbet igen efter att ha varit ledig i flera veckor skulle vara för stor för att det skulle vara värt det. Kanske är det bättre att jobba på medans man har ett jobb och njuta av ledigheten när den väl kommer. För någon gång i höst måste väl tiden finnas för att kunna resa bort. Bara vara ledig. Bara njuta?

Det har varit några lugna dagar på jobbet men i helgen och nästa vecka blir det rock n' roll igen. Jag vet inte riktigt vilket som är värst. Jobba ensam men inte ha så mycket att göra eller jobba tillsammans och ha det lite stressigare. Skönt att jag inte jobbar ensam förrän någon gång nästa helg i alla fall.

Jag ska strax gå och knyta mig för att hinna med att njuta så mycket som möjligt av min sista lediga dag innan ett nytt jobbmaraton på sex dagar följt av två fullspäckade lediga dagar hemma i Karlstad nästa vecka.

1 kommentar:

  1. Låter som du går runt och funderar en hel del...hoppas att du får ihop dina tankar så att du vet vad du vill göra men jag vet att det är svårt!
    Lycka till på jobbet så ses vi om en vecka :) Ska bli roligt och då kanske vi kan reda ut varandras tankar och planer ;) Kramar

    SvaraRadera