tisdag 6 september 2011

Valet är gjort!!

Nu har jag äntligen bestämt mig för hur det blir angående jobben, och jag måste säga att det känns som en stor sten har lyfts från mina axlar. Även om jag säkert kommer ångra mig sjuttioelva gånger till har jag i alla fall tagit ett beslut så nu kan jag inte ändra mig.

Igårkväll fick jag någon form av uppenbarelse och såg allting ur ett längre perspektiv och jag såg inte mig jobba på Alfie någon längre period än just under hösten. Det känns helt enkelt inte som att jag skulle "göra karriär" där och stanna där i flera år (och även om det inte märks försöker jag faktiskt hitta någon form av fastare jobb och jag kan absolut tänka mig att stanna här i Sälen, även om det ibland känns som mission impossible att hitta något sorts fast jobb här). För er som inte fattat än tackade jag alltså nej till jobbet på Alfie.

Mina tankar gick kring utveckling och utmaning. Om jag ska fortsätta inom restaurang vill jag lära mig mycket mer, t.ex. om vin, sprit och drinkar. Den möjligheten kände jag inte riktigt att jag fick (utefter mina intryck under kvällen jag provjobbade) på Alfie, för de har helt enkelt inte den typen av gäster. De flesta väljer det billigaste vinet till maten just för att det är det billigaste.
Inte för att alla gäster på GG är vinkännare men vi säljer helt klart flera olika typer av viner än bara husets. Och min känsla är att om man bara vill lära sig så finns det bra möjligheter till det på GG.
Visst, kanske jag inte får jobba lika många timmar som jag skulle fått på Alfie, men pengar är inte allt här i världen (och till vintern kliver jag på en garanterad heltidsanställning under säsongen så då har jag en mer säker inkomst (och högre hyra tyvärr)). Jag fick helt enkelt prioritera trivsel framför pengar, och just nu känns det bra!!

Nu tror jag att jag ska ta bilen till Mora och handla lite käk (har inte mkt mat hemma eftersom jag inte visste om jag skulle flytta hem eller inte) och sen är det powerpump ikväll och efter det ska jag titta på ett boende inför vintern. Ett eget boende också dessutom, lyxigt!!!




1 kommentar:

  1. Skönt att du har tagit ett beslut. Du kommer säkert få en toppen höst och vinter :)

    Hör av dig när du sett ditt schema om helger som skulle kunna funka så får vi boka in något ;)

    Kramar

    SvaraRadera