torsdag 15 september 2011

Längesen

Det var längesen jag var ledig en hel helg, närmare bestämt 9-10 juli då jag simmade Vansbrosimmet. Rätt sjukt egentligen att jag inte haft en ledig helg på två månader och det dröjer nog ett tag också innan chansen kommer igen. Till helgen jobbar jag frukost (gött med ledig kväll) och nästa helg är det Lidingöloppet men då är jag bara ledig söndagen, och helgen efter det är det country-SM på Högis (=hej-jobba-15 timmar/dag) och helgen efter det är det "vild-helg" på GG med whiskeyprovning och nån famous kock som kommer och gästspelar. Och vips var vi inne på andra helgen i oktober.
Men jag antar att det är det här som är baksidan med att "bara" jobba extra. Man får ta det som bjuds och man vågar inte riktigt tacka nej till erbjudet arbete. Som den här veckan där min enda lediga dag förvandlades till jobbdag. Blev två mastordontveckor med inte en enda ledig dag. Men på tisdag, då tusanimej ska jag nog vara ledig!

Nu ska jag försöka hitta krafter till en joggingrunda innan jobbet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar