söndag 4 september 2011

Geggamojja

I mitt huvud snurrar just nu bara en massa geggamojja, allt känns som en stor sörja.
För att gå rakt på sak handlar det om att tacka ja till ett erbjudet jobb som servitris på Restaurang Alfie i Karlstad eller stanna kvar i kära gamla Sälen på Gammelgården. Jag har skrivit en plus och minuslista ikväll men det har inte gjort mig mycket klokare. Stora plusset på att stanna här är att jag för tillfället trivs sjuk bra, men det faller lite på att jag inte riktigt vet hur mycket jag får jobba i höst.
Stora plusset på att åka till Karlstad är att jag får jobba fyra-fem kvällar/vecka och att jag dessutom slipper betala hyra och kan lägga undan betydligt mer pengar, men frågan är bara om jag kommer trivas och tycka att det är kul?! Känns rätt mycket som pengar vs. trivas/må bra..
Och imorgon ska beslutet vara fattat, och det värsta är att det är JAG som faktiskt måste bestämma något, ingen annan kan göra det åt mig! Önska gärna miss beslutsångest lycka till!!!

2 kommentarer:

  1. Men om du flyttar till Karlstad kanske du också kan leta efter något eget? Då kanske du kan trivas bättre? mamma och pappa finns ju alltid där och går lätt att hälsa på. Men det kanske inte är så många kompisar kvar där eller? Emelie kanske har något rum du kan få hyra ;)
    Jag ska inte få dig att välja något utan jag tror att du egentligen själv vet vad som är bäst för dig...

    Tack för de fina orden om bordet :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack för alla tips! Det känns så mycket lättare om man får någon annan att göra valet åt en, men självklart är det alltid man själv som måste ta beslutet!

    Om jag hade tagit jobbet i Karlstad hade det bara varit för hösten (för jag har tackat ja till jobb i Sälen i vinter) och då hade det inte varit någon ide med nåt eget.

    Men det känns som möjligehterna till nån helg ledigt är stora så att vi kan komma och hälsa på :)
    KRAM

    SvaraRadera