lördag 17 juli 2010

Mungipor ner

Här hemma är det mungipor ner just nu. Martin är iväg till Thomas stuga med några personer men eftersom jag har jobbat ikväll sitter jag själv här hemma. Det finns ingen täckning där de är så därför vet jag inte om de är på väg hem snart.
Det är egentligen inte därför det är sura miner men i kombination med att jag får jobba alldeles för lite var det väl det som fick bägaren att rinna över. För det första jobbar vi bara tre-fyra dagar i veckan och är schemalagda sju timmar varje dag. Problemet är att vi aldrig kommer upp i sju timmar på en dag. Idag tex. fick jag börja en timme senare än vanligt och sluta 21.30. Jag har alltså jobbat 4,5 timme ikväll. Pengarna strömmar in...Visst var det skönt de första två veckorna att hinna med nåt mer än att jobba men när det inte kommer in några pengar är det inte så kul längre.
Imorgon kommer chefen tillbaka från semester så då ska jag ta mig ett snack. Blir det inte fler timmar än såhär tackar jag för mig och söker nytt jobb.

1 kommentar:

  1. Trist det där! Speciellt när man verkligen är där för att jobba. Då blir jag iafl bitter över att man inte hinner med så mycket kul när man är ledig ändå, att man lika gärna kan jobba! Hoppas snacket går bra! Kram

    SvaraRadera