tisdag 13 juli 2010

Tvådagarsledigt

Jag är ledig idag och imorgon, skönt! Igår var en rätt körig kväll på jobbet, är det såhär det kommer vara resten av sommaren? Var kvar själv sista halvtimmen och det kändes ganska olustigt. Trots att det fanns gäster kvar blir det så mörkt i huset och mörker är jag inte helt förtjust i när jag är själv. Skönt att det är ljust ute i alla fall (en av de stora fördelarna med sommaren).
Vaknade av ett riktigt oväder inatt och regnet fortsätter trilla ner. Passar mig utmärkt för jag har en bak- och laga mat-dag. Jag har bakat chokladmuffins, storkok av korv stroganoff och nu ligger fetaostfyllda kycklingfileer i ugnen och riset kokar på spisen.
Om regnet håller upp åker vi och fiskar ikväll. Innan dess ska jag hinna med en promenad i regnovädret och en därefter en välförtjänt varm dusch.

1 kommentar:

  1. Låter som du har en väldans bra dag! Jag är också himlans sugen på att baka, jag ska nog också ha en bakdag snart.
    Vad är det du får göra när du är själv på jobbet, servering?

    Såg du att jag bjudit in till grillfest? Du brukar väl få schema för varje vecka så förstår om din anmälan dröjer ;)

    Kramar!
    ps. förresten så är jag kattvakt nu igen om du vill komma hit och hjälpa till ;) ds.

    SvaraRadera