onsdag 29 juni 2011

Promenix

En lång promenix blev det. Till Tjärnheden för att spana in badet och elljusspåret (tyvärr var elljusspåret så mycket att hurra förr, tror inte att någon lägger nån större möda på det på sommaren tyvärr) och långt blev det, landa på ca 100 min skulle jag tro :)

Man tröttnar rätt fort på att promenera och springa på banvallen här utanför huset (visst man kan ju variera sig med att antingen springa norr- eller söderut) och riksvägen lockar inte direkt så det är därför jag är på jakt efter nåt elljusspår eller någon större stig att springa på. Banvallen är ju rätt okuperad också så en och annan backe kan ju vara kul också.

Precis innan midsommar fick vi erbjudande om en lägenhet knappa 5 min promenad från där vi bor just nu. Hyran ligger på 3150:-/mån och jag tyckte det kunde vara skönt att betala en låg, jämn hyra hela året istället för att betala en skyhög hyra på vintern och knappt något alls på sommaren. Det är en tvåa på 56 kvadrat. Kruxet var bara att vi var tvungna att svara inom en vecka, och med tanke på att ingen av oss sett den, och Martin skulle inte få se den eftersom han är i USA, fick jag kalla fötter och drog mig ur. Jag kunde ju iofs gått på visning och bildat mig en uppfattning, den kanske är hur sunkig som helst, men det får helt enkelt bero! Ska vi flytta någonstans ska det ju bli bättre än det vi har nu.
Ibland är det jätteskönt där vi bor nu, möblerat, diskmaskin, ensamma i en trea med bastu, samtidigt som man ibland längtar efter sitt eget place där man får inreda som man själv vill ha det. Men det innebär ju också en lite större kostnad och just nu känns det som att jag prioriterar andra saker före det!

Nu ska det duschas och filas fötter innan det är sängdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar