torsdag 30 juni 2011

Sommarväder

Idag är det riktigt sommarväder, precis som igår. Dagar som dessa hade det vart skönt att vara i sommarstugan och bara kunna ligga på stranden alldeles intill havet, kanske fiska några krabbor, precis som när man var liten!

Idag har jag gått till Kläppen och tillbaka. Räkna ut att det är nog ungefär 9 km totalt, så det kändes bra när jag kom hem, var ju tokvarmt! Nu övar jag mig på att tycka om sill, detta är nog tredje övningsgången tror jag, och jag måste säga att det går över förväntan. Smaken ligger precis på gränsen mellan att det är gott och att man får spykänslor för att det är så äckligt. Men färskpotatis är så gott och med mycket gräddfil slinker sillen allt ner. Jag lär få öva lite imorgon också, för det är en hel del sillbitar kvar i den där burken.

Imorgon är jag ledig så då ska jag försöka mig på att göra mycket saker, så att dagen går fort. Jag ska plugga ikapp denna veckans matte som jag inte har börjat på än, ge mig ut på rangen och slå bort några bollar och försöka fixa ihop lite fredagsmys. Kanske skulle slå på stort och åka till SATS också..Jag har jogg- och springförbud ett tag framöver så i träningsväg är det bara promenad och styrketräning som gäller.
Jag har fått sjukt ont i insidan på vaderna när jag springer och jag misstänker att det beror på att jag har startat lite för fort med löpningen. Så därför ska jag försöka trappa upp det lite mer, men det är lite svårt när det känns i vaderna efter bara några minuters jogg..

Nu får det bli slut på skrivandet för jag måste åka till jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar