måndag 20 februari 2012

Dags igen

Då var det dags att skriva några rader här igen. Har gått ett tag sen sist och jag har bara haft oflyt sedan dess. Foten är (fortfarande?!) inte riktigt bra och nu har jag dragit på mig en grym förkylning. Jag tränade för första gången i torsdags, som tur var powerpump, för nåt hopp och skutt fixar foten inte än. Jag skulle ha testat längd idag, men vi satt rätt hårt i skiten på jobbet så jag fick jobba över från 15 till 17.30. När jag väl kom hem var jag inte riktigt sugen på att åka längd i stormvindar. Paniken kommer lite lätt krypande inför tjejvasan på lördag och halvvasan på tisdag. Jag har avverkat 15 km på mina längdskidor denna säsongen. Låter ju nästan som ett skämt! Tjejvasan har jag faktiskt funderat på att skita i. Jag känner ingen som ska åka och ingen har lust att vara chaufför heller. Halvvasan är lite viktigare eftersom jag satsar på halvklassikern och redan har anmält mig till halvvättern eller halvsimmet, minns inte vilket av dem. Mest surt blir det väl bara att tänka på pengarna jag lagt ut om jag inte startar eller kommer runt innan spärrtiderna på halvvasan..Fast å andra sidan är pengar det enda jag kommer ha gott om efter den här säsongen, så mycket som vi tvingas jobba.

Äsch, vad bittert allt känns just nu. Egentligen kanske jag bara har mig själv att skylla..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar