tisdag 24 juli 2012

Snart dags för Bodypump 83

Det kändes som det var igår det var release på Bodypump 82 men nu har redan musiken till 83:an släppts. Vet dock inte när det blir release för 83:an här i Karlstad men det dröjer nog en månad eller två, vilket är tur för jag har precis lyssnat igenom och musiken och måste säga att den känns riktigt kass. Kanske är för att 82:an innehåller så fruktansvärt bra musik att den är svårslagen?
Här, http://socialspoty.com/show.php?key=633b61eb59927acd2e8220c2ac0d78ff kan ni i alla fall lyssna på musiken om ni är sugna.

Körde Tabata på lunchen i city förut, grymt kul! Jättemånga tappra som kämpade hårt och jag tror att det är precis den typen av träning jag behöver för att bryta av mot all bodypump jag kör, mycket puls och mycket benträning!

Ikväll är det dags för Bodypump igen på Färjestad men innan dess ska gräset klippas.

4 kommentarer:

  1. Det här Tabata vad är det egentligen? Kram

    SvaraRadera
  2. Det måste du prova! Jag tror jag försökte förklara det för dig en annan gång, men då hade jag själv inte gått på det så jag var säkert lite luddig :P
    Det är ett intervallpass. Man jobbar 20 sek och vilar i 10 sek. Det upprepar man åtta gånger. Så t.e.x gör man burpees (du vet upphopp och sen ner och gör en armhävning och sen upphopp igen o.s.v) dem här åtta gångerna. Det är en tabata. Sen är det vila en minut och så går man på nästa tabata som kan vara en styrkeövning, t.e.x tricepsarmhävningar. Även här kör man ju då åtta gånger, 20 sek jobb och 10 sek vila. Och sen vidare på nästa övning. Det brukar vara 6-8 såna här "tabatas" på vaje pass (beroende på hur långt passet är). Just på SATS brukar dem köra varannan tabata kondition/puls och varannan tabata styrka så man har chans att hämta andan lite emellan, för det blir jobbigt! På dem pass jag har vart på så har det varit enkla (men jobbiga!) övningar, såsom armhävningar, grodhopp, utfall och situps. Så om du har chansen tycker jag att du ska testa :)

    SvaraRadera
  3. Tror det påminner om något som du har kört på ditt gym (tror jag)? Kram

    SvaraRadera
  4. Ja just det jo det har du nog förklarat :)
    Jag har varit på något liknande på Forever några gånger och det är verkligen jobbigt! Benen viker sig nästan efteråt. Det var ett tag sen jag besökte gymmet nu tyvärr men får försöka ta tag i det snart (egentligen rätt sjukt att jag betalar så mycket men inte utnyttjar det men det är långa dagar på jobbet så jag är helt slut när jag kommer hem).

    Hoppas det går bra med din PT och att du kommer på några bra mål. Du får berätta sen hur det går och om det är bra. Kram!

    SvaraRadera