tisdag 10 juli 2012

Att något dåligt kan kännas så bra

Ikväll var jag ute och joggade och mitt mål var att jogga så mycket jag bara kunde. Alltså så länge jag höll mig joggande så fick det gå hur sakta som helst. Och jag joggade faktiskt förvånansvärt mycket, även om det gick sjukt sakta. Tror jag höll ca 7min/km när jag joggade och snitttiden på hela passet hamnade på 7,5 min/km, vilket är ruggigt långsamt, men att springa snabbt var inte riktigt målet så därför känner jag mig ändå nöjd. När jag tänker på vilken tid jag skulle få på Lidingöloppet 15 km med den här farten blir jag nästan rädd. Fast å andra sidan blir det en helt annan sak på tävling. Därför har jag en lite ny träningsplanering framför mig som jag tänkte skriva lite om.

Jag tänkte mig två löppass i veckan, ett intervall/fartlekspass och ett distanspass. I tillägg ska jag försöka vara två gånger i veckan på gymmet med mitt nya program och sen tillkommer alla roliga gruppträningar jag inte kan hålla mig ifrån. Ungefär här känner jag att tiden inte riktigt räcker till. Det finns minst en rolig klass varje dag som jag gärna vill gå på (speciellt nu på sommaren när jag får träna i city ocså) och eftersom det är det jag tycker är roligast är det såklart det jag prioriterar. Även om all träning är bra träning känner jag lite smått panik över att jag inte springer mer än jag gör med tanke på de där 15 km som ska springas i september. Lite därför har jag också funderat på att köpa några PT-timmar, Verkar sjukt kul och givande!

Men till summan av kardemumman; jag vet inte riktigt vart jag ville komma med detta tror jag men har ni orkat läsa mitt svammel hit är ni duktiga!

Veckans träning:
Mån: Bodypump
Tis: Cykel30+Core30 och distanslöpning
Ons: Cykelpuls45 och Cykelpuls60 eller Tabata
Tors: Bodypump och intervallpass löpning
Fre: Bodypump eller cykelpuls60 (beroende på när jag kommer iväg från jobbet)
Lör: Bodypump
Sön: Kommer förmodligen vara trött efter att jobbat knasiga tider, så kanske vila?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar