onsdag 25 juli 2012

PT

Idag har jag tagit min träning till en ny nivå, jag har nämligen bestämt mig för att ta hjälp av en PT. Jag har gått och klurat på det ett tag och jag bestämde mig idag när jag fick nys om ett erbjudande en nyutbildad PT har (här på SATS såklart). Så på fredag ska vi ha vår första "träff" där vi ska gå igenom lite medicinsk bakgrund, träningsbakgrund och hur min kost ser ut. Sen kommer vi ha fyra timmar tillsammans och en mätning av kroppssammansättningen. Så just nu sitter jag och klurar lite på vilka förväntningar jag har av detta och såklart vilka mål jag har. Kanske låter som en baggis men det är faktiskt lite klurigt. En del mål är ju glasklara medan andra liksom ligger nånstans i bakhuvudet men är lite luddiga.

I och med detta fick jag för mig att leta fram mina gamla träningsdagböcker och lite resultat från Karlstad Stadslopp tidigare år. Jag har fått för mig att  jag tränade mycket mer än vad jag faktiskt gjorde (enligt träningsdagboken i alla fall) under gymnasietiden. Jag sprang ju stadsloppet både förra året och i år och tiden låg rätt jämnt de båda åren, nämligen blygsamma 68-69 min på den milen som är så flack. För sju år sen sprang jag exkat samma bana på 53 min. Det säger en del...
Och med tanke på att jag ska springa Lidingöloppet 15 km om två månader känns det här med en PT helrätt!

Nu är det dags för lite sömn för att orka med en ny träningsdag imorgon, och på kvällen ska  jag gästspela lite i restaurangen på Fröding, spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar