söndag 14 mars 2010

Smärta i alla dess former

Just nu sitter jag nedbäddad i sängen med ont i nacken och ont i halsen. Jag ska ta storyn från början så kommer ni nog förstå vart smärtorna kommer ifrån.
Igår hade vi personalfest på skidskolan. Det var hemligt vad vi skulle göra men när vi kom till skidskolan fick vi reda på att vi (lagvis) skulle ta oss runt till olika platser i Kläppen för att till sist komma till ett slutmål. Vi var sex personer i varje lag, varav fem som sprang omkring utomhus och en som satt kvar inne. Vi som var utomhus hade ingen aning om vilka platser vi skulle besöka utan det var upp till personen som satt inne att guida oss rätt med hjälp av kom-radio. Inte jättesvårt tänker nog ni, men till saken hör att vi var fem lag med varsin kom-radio och alla låg på samma kanal, men bara en person kan prata åt gången. Med andra ord blev det rätt mycket snack på kom-radion och alla avbröt varandra. Vi gick upp och ner för backar och till slut blev jag ganska varm. Det var inte jättekallt ute så jag tog av mig jackan och mössan och sprang runt i bara tröjan. Det kanske inte var jättesmart. Antar att det är därför jag har ont i halsen och säkert kommer dra på mig en förkylning inom kort.

När vi kom till slutmålet bjöds det på käk vid en stor brasa och sen bar det av inåt för uppiffning inför kommande aktivitet, nämligen ett besök på Harry's. Det var rackarns trevligt där, det fanns mycket gott att dricka och Barbados spelade. Efter några drinkar tyckte jag det skulle vara passande att headbanga, vilket jag ångrar idag (och det är alltså förklaringen till min onda nacke).

Med andra ord har det varit en stillsam dag idag. Mycket sol, bakispizza och ingen skidåkning. En rätt behaglig söndag alltså. Ny vecka imorgon, dock bara fyra arbetsdagar som sen följs av tio dagars ledighet, tjohoo!

2 kommentarer:

  1. Oj Oj Det går vilt till i fjällen hör jag. Det där med komradion lät ju kul men kanske inte blev så bra som dem tänkt sig :P Låter som du haft en härlig dag iafl! Krya på dig med alla dina krämpor <3

    SvaraRadera
  2. Haha headbanga :) Det kändes säkert som en bra idé just då, men komihåg att du inte är pjurung längre anna :D Kul att få göra uppdrag sådär!
    Hoppas dina lediga dagar blir härliga :)
    Krya på dig! Puss och Kram

    SvaraRadera