måndag 15 mars 2010

Vårsol, tävling och semester

Då var den första av fyra jobbdagar avslutad och jag tycker det går så himla fort. Dagarna flyger förbi och nu är det bara fem veckor kvar på säsongen. De senaste dagarna har solen lyst med sin närvaro och det gör det så mycket lättare att jobba ute. Det är inte mycket man klagar på nu inte!
Imorgon är det uppstigning tidigt som gäller för vi ska åka bana. På fredag bär det nämligen av till Ramundberget och årets upplaga av Skidlärar-SM, så då gäller det att ta chansen att träna lite inför tävlingen. På lördag är själva tävlingen och på kvällen är det avslutning och bankett. Det kommer bli sååå kul! Mamma och pappa kommer upp på lördag och ska stanna kvar en vecka så då passar jag på att stanna kvar och umgås och skida tillsammans med dem.

Det där med att det bara är fem veckor kvar innebär ju också lite huvudbry för min del, vad händer sen? Våra planer (för självklart vill jag bo så nära Martin som möjligt) har handlat om allt mellan att stanna kvar här, åka till Norge igen eller till någon av våra hemstäder. Jag antar att det avgörs på vart vi bägge två får jobb. Men det är jobbigt att inte veta något om framtiden.

1 kommentar:

  1. Lycka till på SM:et! Ja det måste vara helt underbart att befinna sig i fjällen såna här härliga dagar :)
    Våran skidtur blev uppskutten så vi ska nog iväg över dagen på lördag. Hoppas på fint väder!

    Jag förstår verkligen vad du menar med ovis framtid. Det där är aldrig kul. Jag känner det samma inför sommare, får man nåt jobb eller inte?! Men som oftast brukar det lösa sig på något sätt hoppas det gör det för er också.

    Puss och kram

    SvaraRadera