tisdag 11 maj 2010

Hastigt och lustigt

Lite hastigt och lustigt har jag fått ett till jobb. Jag börjar på måndag och ska plantera granar (och nej det är inte skämt). Det är bara för en månad och om jag är kass på det skyller jag på att jag är tjej eller uppväxt i storstaden långt ifrån granar. Så redan på söndag tar jag mitt pick och pack och flyttar norrut till vintermetropolen. Jag tror det blir bra. Det måste bli bra. Någon gång måste man ju prova sånt man annars undviker in i det sista.

Förhoppningvis gör detta mig lite mer effektiv med allt jag ska ta mig för här hemma. Typ alla tråkiga saker som att tvätta bilen. Synd bara att jag inte hinner träna klart på SATS. Jag får träna med mina granar istället.

4 kommentarer:

  1. Oj, ja det var hastigt och lustigt :)
    Men då jobbar du med det fram tills ditt andra jobb börjar eller?
    Vart kommer du att bo?
    Lycka till med flytt å allt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jaa, verkligen!
    Japp, kan hända att det blir någon vecka emellan jobben. Vi kommer bo i en lägenhet som en privatperson brukar hyra ut till kläppenpersonal på vintern.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj det var snabba ryck, vad gör du människa för att få alla dessa jobb, tycker du kan dela med dig lite till ovanstående skribenter. Det kanske är läge att anställa dig som jobb coach :) fast å andra sidan behöver du ju inga mer jobb nu. Men jag är inte alls bitter, bara lite att du åker redan :( Får väl ses för en avskedsträff innan du åker! Kramar! å Grattis :)

    SvaraRadera
  4. Haha, jo blev lika förvånad jag med! Men om du får tråkigt får du hemskt gärna besöka mig i de djupa Dalaskogarna. Klart vi får se till att ses innan söndag! =) Kram

    SvaraRadera