onsdag 10 augusti 2011

Morgonpromenad

Idag har jag hunnit med både morgonpromenad och ett intervallpass. Även om klockan stod på 08.20 kom jag inte ur sängen förrän 09.30..
Totalt landa intervallpasset på nästan 5 km, och det tog knappa 40 min (med uppvärmning och nedvarvning inräknat). Själva intervallerna blev totalt 3 km med en snitthastighet på 7:11 min/km, vilket nog får bli godkänt med tanke på att jag gick under vilan. Däremot varierade hastigheten under intervaller på allt mellan 5:30 min/km till 7:30 min/km, så det måste jag nog öva lite på (hålla ett ett lagomt högt tempo så att jag orkar hela intervallen men ändå blir trött).
Men nu är i alla fall dagens träning gjord så nu ska jag bara ta det lugnt tills det är dags att åka till jobbet om ett par timmar.

Vill bara tipsa om min nya träningskompis, Garmin 305, en trogen vän som ställer upp i alla väder! Han räknar ut hur långt man springer, hastighet, snitthastighet under passet och han kan även vara en virtuell träningskompis (alltså typ att om man har en bestämd runda man sprungit förut och ska springa igen, visar klockan hur man ligger till i förhållande till förra gången man sprang samma runda). Dock är det sista inget jag använder mig av p.g.a mina tekniska okunskaper..

1 kommentar:

  1. Ja det vart verkligen ett jätte hopp i högskolekön så får se om det kan bli ett lika stort hopp till :P Vi ska till Norrköping imorgon för att kolla på hockey så då ska jag nog gå till skolan och fråga vad de tror om mina chanser. Henkan ska spela välgörenhetsmatch mot NHL spelare så det ska bli spännande.

    Läste att du också hade problem med att välja vad som ska ske härnäst. Gäller att verkligen känna efter vad man vill, och kanske också tänka ett steg längre kring vad man vill senare om du förstår vad jag menar. Men jag hoppas att du kommer fram till en bra lösning som passar dig!

    Ja en träff måste vi ju absolut se till att få till skott. Vore jätte kul!
    Keep on the good work med träningen, heja heja!
    Kramar

    SvaraRadera