torsdag 11 augusti 2011

Träning dag 2

Dagens träning har sett precis likadan ut som igår, dvs. morgonpromenad och sen intervaller. Tyvärr var jag jättetrött i benen idag vilket märktes på tempot på intervallerna där jag hade lite högre km-tid än igår. Men jag tog mig igenom passet i alla fall och gjorde mitt bästa, det får jag vara nöjd med!

Idag ska jag jobba på Högis istället för Gammelgården så jag får en timme extra här hemma eftersom jag inte börjar förrän kl. 17, skönt!! Blir rätt gött och vara på högis ikväll också för det är bröllop på GG (visserligen nåt litet) och jag är rätt osugen på att servera större sällskap just nu. Dessutom är allt så mycket enklare på högis med buffe där gästerna själv tar mat, och dryck beställer dem i baren, så det enda jag behöver göra är att plocka tallrikar och diska. Skönt med två kvällar med ett såpass IQ-befriat jobb efter några hektiska veckor på Gammelgården.

I förrgår hittade jag en annons på ett jobb som jag verkligen vill ha och i annonsen stod det att man skulle ringa en kille om man var intresserad, och igår skulle jag ringa. Jag ringde både en och två och tre gånger (på olika tidpunkter) men fick aldrig nåt svar. Jag ska prova att ringa igen i eftermiddag och jag hoppas verkligen att dem svarar den här gången, för jag är verkligen intresserad!! Jag tycker det känns lite "seriösare" att ringa än att bara skicka in en ansökan, för då visar man verkligen att man är intresserad, och skickar man in en ansökan känns det som att den kan bli bortsorterad på en halv sekund.

Nu blir det en dusch och sen till Sälen och handla käk som jag tänkte bjuda Martin på den lilla tiden vi ses efter han kommer hem från jobbet och det är dags för mig att åka iväg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar