söndag 12 juli 2009

Sista njutbara kvällen

Ikväll ska jag njuta fullt ut av att kunna ligga framför tv:n och sappa mellan kanalerna. Från och med imorgon kväll är det nattjobb som gäller igen, och när det är färdigt åker jag hem och firar min födelsedag =)

Imorse när jag och Catha kom till flygplatsen var det lite action så att säga. Det stod ambulanser och brandkår utanför flygplatsen och polisen hade spärrat at vissa delar av ankomsthallen. Vi blev nyfikna på vad som hade hänt och började spekulera i om det var mord eller något annat spännande. Dock kom vi inte fram till något just då. Senare under dagen fick vi veta att en svensk hade hoppat från avgångshallen ner till ankomsthallen, ett hopp på ca 8 meter. Han hade tydligen skador i huvudet och benbrott. Dock vet vi inget om det var en olyckshändelse eller om han hoppade med "flit". Usch, det var lite läskigt när man fick reda på vad som hänt, för man antar ju att han försökt ta sitt liv genom att hoppa, och det känns så märkligt att det kan hända så nära en själv, på arbetsplatsen.
Tur ändå att det inte var något brott som begåtts så man inte behöver oroa sig för att nån mördare går lös eller liknande.

Jag grubblar fortfarande över vad det blir i höst. Förmodligen stannar jag väl här och drar in ett par kronor så jag kan överleva den fattiga vintern. Planen jag har i huvudet just nu känns ganska bra i alla fall, ska bara få den att gå i lås också.

Räkna inte med många uppdateringar i veckan eftersom det är min nattvecka och då blir det inte så mycket mer än jobb och sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar