söndag 26 juli 2009

Snart dags att vrida runt dygnet igen

Min sista lediga dag idag på en vecka. Imorgon natt och sju nätter framöver är det återigen dags för jobb. Jag är jätteosugen och det känns som att det kommer bli en lång vecka. Jag är mer sugen på riktig semester där man upptäcker nya ställer, sover på hotell och vädret är fint. En vacker dag kommer jag väl också ha fyra veckors betald semester mitt i sommaren, precis som alla vuxna.

Innan klockan blir alltför mycket ska jag hinna lägga in ny musik och en massa Sommar-program på min telefon så att de kan förgylla mina nätter. Och jag ska även hinna med en löptur. Konstigt nog är det mycket lättare att ta sig ut i spåret på morgonen när jag kommer hem från jobbet, än vad det är när man är ledig.

Jag går fortfarande och grubblar på hur länge jag ska vara kvar här. Det är nästan så jag hoppas på att det är försent att stanna så att jag måste sluta den sista augusti. Låta nån annan ta mina beslut, gå den enkla vägen.

1 kommentar:

  1. Du får börja lägga fram förslag för framtiden...positiva och negativa saker för Norge och andra ställen som du skulle vilja flytta till eller göra och sen tar du ditt beslut ;) Du är inte sugen på att börja plugga? Flytta till storstad? Jobba utomlands? Lycka till under nattveckan! Jag kör också tre nattpass i rad nu å sen ett till på torsdag. Hörs nästa vecka! Puss

    SvaraRadera