tisdag 11 augusti 2009

En av sju

En natt av sju avklarad. Inte så långt kvar till nästa börjar och jag har faktiskt fått sovit rätt bra idag :) Men jag längtar sååå till måndag när jag och Martin och Lena styr kosan mot Gävle och semester!! Visst har jag haft varannan vecka ledigt hela sommaren men aldrig tillsammans med Martin så det kommer nog bli mycket bra.

Förra veckan var nog den skönaste lediga veckan på hela sommaren tror jag. Jag fick åka till sommarstugan (där jag inte varit på två år) och känna på äkta semester! Jättefint, varmt väder som tillbringades med böcker, hemlagad mat och självklart på stranden. Det var så skönt att kunna promenera den lilla biten ner till stranden och lägga sig i solen och bara njuta, för att sedan traska hem när man kände för det.Här snackar vi vardagslyx! I slutet av veckan var det födelsedagskalas hemma hos mig med trevligt sällskap, god mat och fina presenter, det vill jag göra om snart!

Förmodligen sista nattveckan alltså. Förhoppningsvis får jag väl några vanliga pass sista veckan i augusti så att jag kan dryga ut kassan lite. Känns skönt att kunna räkna ner från sju istället för fjorton men samtidigt är det lite surt att förlora så många timmar (och pengar) på att inte få göra sista veckan. Norge är bra i lagom dos och jag tror jag har fått min beskärda del för den här gången. Skulle inte förvåna mig eller någon annan om jag återvänder till våren.

Jag ska kika lite på "Desperate housewives" tills det är dags att susa mot jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar