lördag 24 april 2010

Jag har dragits med en rackarns förkylning sen förra fredagen som vägrar släppa. Jag har provat med Strepsils mot det onda i halsen (som nu har släppt), Bisolvon-tabletter mot hostan, Bafucin och nån eucalyptussalva man smörjer in på halsen. Tror det börjar gå åt rätt håll men jag vill vara frisk nu!




Igår spenderade jag och Emelie några timmar på stan. Det var trevligt. Emelie plockade med sig två par skor hem medan jag införskaffade (ytterligare) tre pocketböcker och fick en fjärde till låns så nu har jag något att gotta mig med ett tag framöver.



I onsdags packade nästan alla i IKEA-huset ihop sig och for åt olika håll. Det känns lite sorgligt att lämna den lilla bubblan men samtidigt skönt att komma hem och återuppta lite rutiner som man släppt på under vintern. Det jag tänker mest på är träningen. I torsdags tog jag en morgonpromenad och igår blev det en eftermiddagspromenad. Funderar även på att köpa kort på SATS igen som ett desperat försök att komma iform inför beach 2010 + att jag får något att fördriva tiden med.


I alla fall, hemresan från Kläppen blev en trevlig historia tack vare mitt sociala sällskap SvampBob.

Det finns inte mycket till kronologisk ordning eller ens nån röd tråd i dagens inlägg men det kanske speglar hur jag är just nu. Förvirrad, tankspridd, oinspirerad och trött!
Jag tänkte försöka slänga ihop en kort sammanfattning av säsongen som gått en vacker dag (tyvärr kan jag inte skylla på tidsbrist för tid är det enda jag har). Den kommer nog när inspirationen infunnit sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar