måndag 26 april 2010

Tankar som snurrar

Varför vill man alltid ha det man inte kan få? Varför undrar man alltid hur det skulle ha blivit "om jag gjorde så istället" eller "om jag inte hade sagt så"? Varför är människan aldrig nöjd med det hon har?
Idag har jag fått erbjudande om två intervjuer angående jobb jag skulle kunna tänka mig att ha. Men jag har ju redan tackat ja till ett annat jobb, visserligen det jobbet jag ville ha och hoppades på från början, men nu känns det som att det kanske var ett hastigt beslut. Eller? Tankarna vandrar fram och tillbaka hela tiden och ibland känns det till och med som att jag hellre skulle ha åkt tillbaka till Norge, mest för pengarnas skull såklart. Det är en enda stor soppa i mitt huvud och jag undrar om jag har valt rätt.
Varför kan jag inte vara nöjd när det var en sommar i Sälen jag ville ha med ett jobb på Gammelgården och det är precis det jag har fått?!
Mycket vill ha mer är ett ordspråk som stämmer alltför väl.

2 kommentarer:

  1. Kan inte du skicka mig på en av de andra intervjuerna istället så kanske inte det känns lika jobbigt ;)
    Man ska alltid känna efter hur magkänslan känns och den här gången kände du ju för Sälen och servetris. Jag tror att du kommer bli nöjd när du väl börjar där och pengar lär du ju få ändå. Du får smöra på lite extra när du serverar så kanske du får in en massa dricks ;)
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Självklart. Du får låna en säng av oss och så får du andas lite fjälluft!
    Jo, du har nog rätt. Det som oroar är att det är så kort period och jag inte vet om jag får fortsätta i höst. Men som värmlänningarna säger: Det löser sig, och gör det inte det så kvittar det!
    Hoppas du får nåt napp om sommarjobb snart (annars vet du ju vart det finns jobb=P)
    KRAM!

    SvaraRadera