tisdag 26 oktober 2010

Räkmacka

Ikväll blev jag jävligt sur! Tog en smygkik på nya scheman för tre veckor framöver och upptäckte att jag helt plötsligt får väldigt lite timmar på jobbet. Anledningen till det är att en annan tjej glider in på en jävla räkmacka nu och har blivit "lovad" en normal arbetsvecka, så att vi andra får dela på de pass som blir över. Det som gör mig upprörd är att den här tjejen glider in nu (vi andra har jobbat där i fyra och en halv månad) och ska jobba där i knappt en månad. Jag har varit snäll och lovat att jobba kvar tills chefen kommer hem från sin semester i slutet på november för att hon ska slippa fixa in nån ny tjej medans hon är borta. Idag erbjöd jag mig t.o.m att stanna några dagar extra än vad som var sagt från början för att hjälpa till med att skola in de nya som ska jobba i vinter. Ganska schysst och reko av mig tycker jag och så får man det här tillbaka som en smäll på käften. Jag tycker i alla fall att vi skulle ha blivit informerade om hur det låg till så att vi hade en chans att välja mellan att stanna kvar och jobba max tre dagar i veckan eller sluta. Nu känns det ju taskigt att sluta med en gång men det känns ju sådär kul att vara ledig (t.ex.) tis-fre nästa vecka och bara gå här och dra. Det finns inte direkt överdrivet mycket att förgylla dagarna med här uppe när man är ledig fyra dagar på sträck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar