torsdag 23 september 2010

Den fina hunden

Varje morgon när jag är ute och går min morgonpromenad går jag förbi ett hus där det bor en jättefin hund. I början av sommaren skällde han alltid när någon gick förbi men nu är han tyst som en mus. Ägarna har spänt upp en lång lina mellan husknuten och ett träd och på den linan har de satt fast ett flexikoppel och i det kopplet sitter alltså hunden. När han hör att någon kommer gående springer han så långt kopplet når och sen sätter han sig ner. Han sitter jättefint och tittar på en med sina fina hundögon och verkar tänka "Hej, kom hit och klappa mig" och jag vill inget hellre än att gå fram till honom och klappa och ta med honom hem. Han är vit och begie och har en jättefin kroppsbyggnad.
Imorse var jag ute på tok för tidigt för att också hunden skulle vara ute, men jag hoppas på att få se honom imorgon igen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar