söndag 19 september 2010

Inget för nybörjare

Förut var jag och röstade. Det var första och förmodligen sista gången på ett antal valperioder. Det är fan lättare att förstå latin än hur man skulle rösta. Till sist fick jag väl ner några lappar i dem där kuverten men varför göra allt så krångligt? Vad skulle få mig att kryssa i ett av alla namnen som stod på lappen när jag inte har någon som helst aning om vilka det är?! Varför kan man inte rösta på internet med hjälp av e-legitimation när man kan göra bankärenden, beställa receptbelagd medicin och till och med göra matinköpen samt få dem levererade till dörren, via internet? Det parti som inför röstning via internet som ett alternativ får min röst vid nästa val!
Hade ju inte missat något om jag inte hade röstat..

När jag kom hem blev det en långpromenad i höstsolen. Någon däruppe valde att överraska mig med en regnskur men det var mest skönt. Nu ska jag ordna hemma-spa med dusch, peeling, bastu och fotvård och sen krypa ner i soffan med en godispåse.

1 kommentar:

  1. Låter gött det där du Anna! Är du värd efter det tuffa besöket i vallokalen ;) Men framför allt efter att ha jobbat i veckan.

    Hoppas du får en härlig eftermiddag/kväll :)
    Kramar

    SvaraRadera